Ta hand om dig efter match – skaffa bra produkter för rakning

För dig som älskar att spela fotboll finns det en del att tänka på när det kommer till rakning. En av dessa är att införskaffa rätt produkter.

Rakhyvel och raklödder

Det första du behöver är naturligtvis en rakhyvel. Här bör du lägga lite extra pengar. Har du en dålig rakhyvel så spelar det mindre roll vad för produkter du har i övrigt. Då blir rakningen ojämn och du riskerar att få skärsår och utslag.

Ytterligare en oundgänglig produkt för dig som rakar dig ofta efter matchen är raklödder. Här kan du vara lite mer fri i prisklasserna, eftersom det finns många billiga raklödder som fungerar lika bra som dyrare produkter. Vad du bör tänka på är att hitta en produkt som luktar gott, och som skapar ett bra glid för rakhyveln.

After-shave-produkter

Efter rakningen är det viktigt att du har en metod för att undvika irritation eftersom det annars kan leda till hudproblem. Det första du bör göra är att skölja den rakade ytan med iskallt vatten. Sedan är det viktigt med en bra after-shave. För dessa produkter är det ofta en bra idé att hitta en med naturliga tillsatser.