Panellinios IF

Stockholm är en stad som myllrar av olika fotbollslag från alla möjliga delar av staden. Ett av alla dessa lag är Panellinios IF hemmavarande på Vårbergs IP i Skärholmen i södra delarna av Stockholm.Klubben, som har en stark grekisk anknytning, bildades år 2002 och debuterade i division 6 följande år där man direkt tog hem seriesegern i division 6 Stockholm D.Efter det åkte man i det närmaste hiss genom seriesystemet och nådde på hösten 2007 division 2 efter seger i division 3 östra Svealand. I division 2 Södra Svealand blev det dock betydligt tuffare och efter att ha klarat sig kvar via kval 2008 tvingades man till nedflyttning 2009.För närvarande spelar Panellinios IF i division 6 Stockholm F. Förutom ett seniorlag har klubben också en ungdomsverksamhet med totalt 100 spelare fördelade på fem olika lag.För att undvika missförstånd vill vi även nämna att detta inte är Panellinios IF:s officiella webbplats. Den hittar du istället här.