Kan greken Mitroglou lyfta Fulham

Keeley Berge      -    1065 Views

Kan greken Mitroglou lyfta Fulham

Grekland hade ingen lycka i fotbolls-VM som senast spelades i Brasilien. Laget blev därför inte så uppmärksammat och därmed inte spelarna heller. Men en av anfallarna håller hög klass och det är Konstantinos Mitroglou, 26 år gammal.Dock fick han inte plats i Olympiakos förra året, men i september blev Fulham FC i engelska Premier League intresserade av honom och skrev kontrakt.Situationen för Fulham är dock sämre än föregående år då man degraderats från Premier League. Men som alla Fulhamfans känner till så har man en tradition av att resa sig efter motgångar. Under nittiotalet såg det väldigt mörkt ut för klubben då laget 1994 flyttades ner till allra lägsta divisionen i ligasystemet. Men som en fågel Fenix reste de sig ur askan och 2001 hade man åter kvalificerat sig för högsta ligan. Efter några ganska hyfsade säsonger har det nu gått sämre igen och förra säsongen blev resultatmässigt den sämsta på 20 år.

Spelbolag sågar Fulham

Kan då denne Konstantinos Mitroglou bli mannen som ändrar på trenden? Förra året blev det bara tre spelade matcher och inget mål kom från hans fötter. Nu vill man att han ska ändra på detta och spotta in mål för att Fulham skall kunna återvända till åtråvärda Premier League. Att laget kommer att lyckas med detta är det inte alla som tror.  Spelbolaget Betsafe är en av dem, de ger Fulham mycket höga odds. The Football League Championship som den lägre divisionen heter är ingen dans på rosor. De 24 klubbar som huserar där kämpar hårt om placeringarna och det finns många kandidater till uppflyttning.

Kan Mitroglou bli en stor målskytt igen

Konstantinos Mitroglou spåddes en lysande framtid då han endast 18 år gammal spelade för tyska Borussia Mönchengladbach. Under 33 spelade matcher gjorde han 14 mål. Dock kom han till Olympiakos 2007 och spelade 92 matcher med 41 mål i dessa. Att han hade svårigheter under ett par år och lånades ut till andra grekiska klubbar bekymrade dock inte landslagsledningen som tog ut denne målgörare till VM. Om nu Fulham FC ger Konstantinos förtroendet kanske han åter kan bli den farlige anfallare han en gång var. Han har säkerligen flera år kvar som toppspelare.