Fotbollsodds

Keeley Berge      -    619 Views

Fotbollsodds

För att bli framgångsrik inom sportsbetting finns det en del som är bra att kunna. Till att börja med bör du ha en del kunskap om lagen du spelar på. De mest framgångsrika spelarna ägnar mycket tid åt att titta på matcher samt åt att studera statistik och odds.

Sportsbetting

Det har länge varit populärt att tippa på fotbollsmatcher och för den fotbollsintresserade har Stryktipset erbjudit en möjlighet att höja spänningen inför de TV-sända matcherna i Premier League. Nätet har gjort att utbudet av spel är större än innan och det har också blivit mycket lättare att tippa. Att syssla med sportsbetting och bli framgångsrik kräver en hel del skicklighet. Det gäller att man har en del kunskaper om de lag som spelar och att man vet hur de har spelat tidigare.

Vad är odds?

Odds är det som allt spelande bygger på. Odds är detsamma som sannolikheten för att ett visst resultat ska inträffa. Om oddset är lågt betyder det också att sannolikheten är stor.

Vilka odds är bra?

Det är svårt att säga generellt vilka odds som är bra eller dåliga då det beror mycket på situationen. Om till exempel ett lag som du håller som skyhöga favoriter i en match ändå ger två gånger pengarna är det ett riktigt bra odds för dig. Däremot lönar det sig nästan aldrig i längden att bara spela på matcher som ger två gånger pengarna. Vinsterna blir inte särskilt stora och i genomsnitt förlorar du varannan gång. Det bästa är att hitta höga odds på ett lag som du av någon anledning tror har goda chanser att vinna. En stor summa på en match med höga odds brukar vara ett bättre sätt att tjäna pengar än att spela småsummor på många olika matcher med ett lägre odds.Dagstidningar som bland annat Expressen är generösa med speltips och en bra källa till mer information.