Balotelli lämnar Liverpool

Efter ett par år i Liverpool och ett en utlåning till Milan så verkar Balotelli nu snart stå utan lag. Den 13 juli gjorde lagets tränare Jürgen Klopp uttalandet att Balotelli inte har någon framtid i laget. ”Han är inte i det läget i sin karriär där han bör tävla med fyra eller fem andra spelare för en eller två positioner” sade tränaren till The Telegraph. Han kommenterar även på hur han saknar spelaren som han var innan hans skada, även om talangen är kvar så kan han inte prestera i samma utsträckning som tidigare.Vidare hyllar Klopp Balotellis som person och att de har kunnat samarbeta bra men att det trots det inte gick att få in honom i planen för nästa säsongs trupp.Detta kan lätt tyckas vara ett mycket tragiskt besked speciellt med tanke på hur många såg honom som en lösning på klubbens anfallsproblem då han rekryterades till klubben. Han blev snabbt en favorit bland fansen och klubben sålde redan första dagen efter värvningen var officiell matchtröjor för ca £50 000.Försvararen Mamadou Sakho hoppas däremot nu snabbt återvända till laget efter att han blivit friad från dopinganklagelserna han tidigare undersökts för. Han plågas dock fortfarande av den achilles skada och kommer alltså inte dyka upp i början av säsongen.