Att ha stort fotbollsintresse och supporta Liverpool

Många har fotboll som största intresse och det är inte konstigt med tanke på att det är världens största sport. Det är mer en livsstil än ett intresse med supporterklubbar och matcher varje helg. De flesta nöjer sig med att se matcherna hemma i TV-soffan, men det finns också de som är på plats på arenan så ofta de kan. Dock blir det svårare om du håller på ett utländskt lag.

Att hålla på Liverpool

Den engelska klubben Liverpool är en världens största och många svenskars favoritklubb. De hade sin storhetstid på 80-talet med kända profiler som Robbie Fowler och Kenny Daglish. Klubben är framförallt kända för sin låt ”You never walk alone” som spelas på Anfield inför varje hemmamatch. Den har flera gånger blivit framröstad till fotbollsvärldens bästa och älskas av fotbollsfans världen över. Ett besök på Anfield är ett måste för varje Liverpool-supporter.

Ny era under Jurgen Klopp

Sedan den tyske tränaren Jurgen Klopp tog över har Liverpool sakta men säkert blivit ett topplag igen. De började med att ta hem Champions League 2019 och fortsatte med en ligaseger 2020. Det har gjort att allt fler fått upp ögonen för laget igen. Hos Sam Dodds kan du köpa matchtröjor och andra supporterprylar om du också vill visa ditt stöd för laget. Det är sannerligen ett lätt lag att älska.